Etkili Öğretim Modeli

ETKİLİ ÖĞRETİM MODELİ


Slavin’in geliştirdiği etkili öğretim modeli, öğrenme düzeyini etkileyen değişkenlerin çözümlenmesi yoluyla öğrenme başarısının arttırılabileceği varsayımına dayanır. 4 temel değişkene sahiptir. Bunlar:
1.      Öğretimin niteliği: Öğretimin niteliği, öğrencilerin ön bilgileri ile yeni bilgiler arasında anlamlı ilişkiler kurdurabilmeli ve öğrencinin derse ilgisini arttırarak dersten zevk almasını sağlamalıdır.

2.      Öğretim düzeyini uygun hale getirme: Öğrenmede bireysel farklılıklar olacağı için öğretimin bireyselleştirilmesi gerekir. Çok yönlü öğretim etkinliklerine başvurulması gerektiğini savunur.

3.      Güdülenme: Öğrencilerin öğrenmeye ilişkin merak ve heyecanlarını uyandırmak amacıyla öğretmen tarafından başvurulmalıdır. Gerçek yaşamdan örnekler verilmesi gibi.

4.      Zaman: Etkili öğretimin gerçekleşmesi için zamanın verimli kullanılması gerekir.

Yorumlar