TEMEL ÖĞRETME MODELİ
Glaser tarafından okulda etkili öğretimi gerçekleştirmek adına dört öğeden oluşan temel öğretme modeli sistem yaklaşımı ile geliştirilmiştir. Bu modelde öğretim sürecindeki etkinliklerin çoğu öğretmen tarafından yapılır. Bu modelin dört öğesi ve aşamaları şu şekildedir:
·
Hedeflerin belirlenmesi.
a. Öğretim hedefleri saptanır.
b. Davranış olarak ifade edilir.
b. Davranış olarak ifade edilir.
· Öğrenme için gerekli giriş davranışlarının belirlenmesi.
a.Yeni öğrenme konuları ile önceki öğrenme konuları arasında bağ (önkoşul öğrenmeler-hazır bulunuşluk) kurularak öğrenmeyi sağlama.
· Öğrenme-öğretme etkinliği yapılacak ortamın belirlenmesi.
a.Uygun öğrenme - öğretme ortamı.
b.Öğretimi uygulama (strateji, yöntem, teknik, öğretim hizmetleri).
b.Öğretimi uygulama (strateji, yöntem, teknik, öğretim hizmetleri).
· Değerlendirme yapılması.
a.Öğrenme sürecinin sonunda, öğrenme ne düzeyde gerçekleşti?
b.Öğrenme eksiklikleri kalmışsa, bunlar tamamlanır, yanlışlar düzeltilir.
c.Öğrenciye başarısı hakkında dönüt verilir.
b.Öğrenme eksiklikleri kalmışsa, bunlar tamamlanır, yanlışlar düzeltilir.
c.Öğrenciye başarısı hakkında dönüt verilir.
Yorumlar
Yorum Gönder