CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
Carroll,
1963 yılında eğitim psikolojisi alanında çok etkili olan bir makale
yayımlamıştır. “Okulda öğrenme modeli” adı verilen bu makalede her öğrenciye,
ihtiyaç duyduğu zaman ve ek öğrenme olanakları verildiği takdirde belirlenen
öğrenme düzeyine ulaşacakları savunulmaktadır.
Bu
modelin temelini ‘hızlı öğrenen ve yavaş öğrenen öğrenciler vardır’ görüşü
oluşturmaktadır .
Carrollun Okulda Öğrenme Modelinin Beş Öğesi
(üçü öğrenci niteliklerine, ikisi de öğretme sürecine aittir)
Ø Yetenek
Ø Sebat (Kararlılık)
Ø Fırsat
ØÖğretimden yararlanma yeteneği
Ø Öğretimin niteliği
Yetenek
* Fiziksel,
zihinsel ve ruhsal özelliklerin söz konusu konuyu kavramak ,kendini
bu konuda geliştirmek ve ifade etmek için uygun olması.
Öğretimin
Kalitesi
Öğretimin
niteliği, yeteneğe bağlı olan sürenin dışında ek zaman gerektirmeyecek öğretme
hizmetini betimlemektedir.
Öğrenme
birimlerinin her öğrenciye en uygun gelecek şekilde seçilmesi, düzenlenmesi ve
açıklanması olarak da tanımlanmaktadır.
Öğrenme birimlerinin her öğrenciye en uygun gelecek şekilde seçilmesi, düzenlenmesi ve açıklanması olarak da tanımlanmaktadır.
Öğretimden Yararlanma Yeteneği
Kararlılık(Sebat)
Carrol kararlılığı öğrencinin istekli olarak öğrenmeye harcadığı zaman olarak tanımlamaktadır.
Kararlılık büyük ölçüde öğrencinin güdülenmesinin bir ürünüdür.
Fırsat
Okullarda sabit olarak ayrılan süreler yerine her öğrencinin kendi öğrenme zamanını ayarlamasını içermektedir.
OKULDA ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
o Öğrencinin olgunlaşma düzeyi,
o Genel yeteneği,
o Öğretmenin kişilik özellikleri,
o Ailenin sosyo-ekonomik statüsü
II. Okullardaki öğretme-öğrenme süreci yoluyla değiştirilebilir Faktörler
o Öğrencilerin dersle ilgili ön öğrenmeleri;
o İlgisi,
o Tutumu,
o Başarılı olabileceğine olan inancı,
o Öğretim hizmetinin niteliği ·
MODELİN OLUMLU YÖNLERİ
· Her öğrencinin kendi hızında ilerlemesine imkan tanır.
· Öğrenciye ihtiyacı olduğa kadar zaman verir.
· Öğrenciler arasında eşitliği sağlar.
· Öğrenme ürünleri sürekli olarak değerlendirilir.
· Süreç öğrencilerin düzeyine göre ayarlanabilir.
· Öğrencilerin başarı düzeylerinde olumlu etki yapar.
· Aşamalı öğrenmede sonraki öğrenmeler de süre kısalır.
· Öğrencilerin kendilerine olan güvenini artırır.
· Öğretmenin öğretim için daha iyi hazırlanmasını sağlar.
MODELİN SINIRLILIKLARI
· Daha çok zaman ayrılması.
· Hazırlıkların çokluğu.
· Öğretmen açısından uygulama zorluğu
· Tüm öğrenciler aynı hızda ilerleyemez.
· Yeniden öğretim yapıldığında çok çeşitli öğretim araçları gerekir.
· Her bir ünite için farklı testler-sınamalar gereklidir.
Yorumlar
Yorum Gönder