Özel Öğretim Yöntemleri

   



   CARROLL’UN  OKULDA ÖGRENME MODELİ


             Carroll, 1963 yılında eğitim psikolojisi alanında çok etkili olan bir makale yayımlamıştır. “Okulda öğrenme modeli” adı verilen bu makalede her öğrenciye, ihtiyaç duyduğu zaman ve ek öğrenme olanakları verildiği takdirde belirlenen öğrenme düzeyine ulaşacakları savunulmaktadır.
Bu modelin temelini ‘hızlı öğrenen ve yavaş öğrenen öğrenciler vardır’ görüşü oluşturmaktadır .
        

               Carrollun Okulda Öğrenme Modelinin Beş Öğesi
               (üçü öğrenci niteliklerine, ikisi de öğretme sürecine aittir) 






      Ø    Yetenek
   Ø Sebat (Kararlılık)
  Ø   Fırsat
     ØÖğretimden yararlanma yeteneği
 Ø  Öğretimin niteliği   






Yetenek
*   Fiziksel, zihinsel  ve ruhsal özelliklerin söz konusu konuyu kavramak ,kendini bu  konuda geliştirmek ve ifade etmek  için uygun olması.



Öğretimin Kalitesi
Öğretimin niteliği, yeteneğe bağlı olan sürenin dışında ek zaman gerektirmeyecek öğretme hizmetini betimlemektedir.

Öğrenme birimlerinin her öğrenciye en uygun gelecek şekilde seçilmesi, düzenlenmesi ve açıklanması olarak da tanımlanmaktadır.
Öğrenme birimlerinin her öğrenciye en uygun gelecek şekilde seçilmesi, düzenlenmesi ve açıklanması olarak da tanımlanmaktadır.

Öğretimden  Yararlanma Yeteneği

Öğretimden yararlanma yeteneği,öğrencinin belli bir öğrenme birimini öğrenebilmesi için hazır oluşudur.

Kararlılık(Sebat)

Carrol kararlılığı öğrencinin istekli olarak öğrenmeye harcadığı zaman olarak tanımlamaktadır.

Kararlılık büyük ölçüde öğrencinin güdülenmesinin bir ürünüdür.

 
Fırsat

Okullarda sabit olarak ayrılan süreler yerine her öğrencinin kendi öğrenme zamanını ayarlamasını içermektedir.




     OKULDA ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER        


I.           Öğretme-öğrenme Süreciyle Doğrudan Geliştirilemeyecek Faktörler      

o Öğrencinin olgunlaşma düzeyi,

o Genel yeteneği,

o   Öğretmenin kişilik özellikleri,

o Ailenin sosyo-ekonomik statüsü          

II.        Okullardaki öğretme-öğrenme süreci yoluyla değiştirilebilir Faktörler         

o Öğrencilerin dersle ilgili ön öğrenmeleri;    

o İlgisi,       

o   Tutumu,    

o Başarılı olabileceğine olan inancı,  

o    Öğretim hizmetinin niteliği         ·



        MODELİN OLUMLU YÖNLERİ   

· Her öğrencinin kendi hızında ilerlemesine imkan tanır.       

· Öğrenciye ihtiyacı olduğa kadar zaman verir.    

· Öğrenciler arasında eşitliği sağlar.

· Öğrenme ürünleri sürekli olarak değerlendirilir. 

·      Süreç öğrencilerin düzeyine göre ayarlanabilir.

·       Öğrencilerin başarı düzeylerinde olumlu etki yapar.

· Aşamalı öğrenmede sonraki öğrenmeler de süre kısalır.

·       Öğrencilerin kendilerine olan güvenini artırır. 
·     Öğretmenin öğretim için daha iyi hazırlanmasını sağlar.

        MODELİN SINIRLILIKLARI        
· Daha çok zaman ayrılması.       
· Hazırlıkların çokluğu.     
· Öğretmen açısından uygulama zorluğu  
· Tüm öğrenciler aynı hızda ilerleyemez.   
· Yeniden öğretim yapıldığında çok çeşitli öğretim araçları gerekir.            
· Her bir ünite için farklı testler-sınamalar gereklidir.

Yorumlar